KITLAMA / Perihan Baykal

PERİHAN BAYKAL

KITLAMA

…………………….“an ki fıskiyesi sonsuzluğun
…………………….keşke yalnız bunun için sevseydim seni”


bitti iyi günün azığı
geceye düşen şiire sarılır
cam önü seyranlığım
çay demledim içiyorum
şeker niyetine gezdirerek dilimde uzun
uzun
bir şiiri

kokusu alıcı kuş
kokusu uçurum
bir mektup aldım yardan
cemalli, süreyalı

ağlayan taş olsun bundan kelli
-mihenk taşı, kan taşı, su taşı-
usandım çünkü usandım dağından firkatin

ah, kaç kere yanılır aynı yangında
kaç kere yırtılır perdesi sır evinin
çoktan kayşadı yol, durma
en çok sevdiğin kendini söyle bana

nerde o ince sözlü bahçeler
birlikte büyüttüğümüz o sazlı göller
yanıyor gözlerim, gözlerim yanıyor
mevsimin dalında kişne kirazı

eşiklere oturmuş bir dolu insan
bir öbek zakkum, bir masa: huş
örttük işte bir vedanın üstünü
eyer vurur gibi bir küheylana

çoğu sana düştü bana azı
dündü belki dünden de yakın
son suyumu içtim fağfur bir kurnadan
dudağımın kıyısında bir karanfil mecazı

* Cemal Süreya

(Şehir, sayı:50, Kasım 2009)

9 Responses to KITLAMA / Perihan Baykal

  1. Fatih Yavuz Ç. dedi ki:

    Bu şiiri hazırlanan 2009 şiir yıllıklarında göremezsem üzülürüm diye düşünüyordum.Şimdi düşünüyorum da bu sayfaya daha çok yakışmış.

    mevsimin dalında kişne kirazı
    dudağımın kıyısında bir karanfil mecazı

    Teşekkürler şair.

    • simgesiir dedi ki:

      Evet, ben de YKY yıllığında dergilerde okuyup sevdiğim şiirlere rastlayamadım. “Tek tip” şiir dedikleri böyle bir anlayış olsa gerek. Bakalım diğer öznel yıllıklarda hangi şiirleri göreceğiz:)

  2. Perihan Baykal dedi ki:

    Çok mutlu oldum… Teşekkürler:)

    • simgesiir dedi ki:

      Mutluluk öncelikle bize ait:) Sevgili Uysal’ın sayfasında gördüğüm gibi alıntılamıştım, bölümleri ayırmamış derken, iyi oldu.. Yapı yerine oturdu:))

  3. ahmet uysal dedi ki:

    2009 yılının büyük emek verilmiş, sözcükleri özenle seçilmiş en iyi şiirlerini Perihan Baykal’ın yazdığı kanısındayım. “Kıtlama” yı bloğuma alırken aralıkları
    nedense sağlayamadım. Bu yüzden şaire özür borçluyum. Tek tip şiir seçiminde ısrarlı yıllıklara hiç güvenim yoktu zaten. Bizim için, yılın iyi şiirlerini seçip yayımlamak daha doğru, daha içtenlikli olacaktır. Gönül atelyemize yalnızca iyi şairler, güzel şiirler girebilir. Bunu bir göstergesi olarak bloğumda sevdiğim şiirleri(kendi şiirimin ne olduğunu bilerek çok önemsemeden) yayınlamayı sürdürmek arzusundayım. Sevgili dostum Hüseyi Cahit de, yeni bir sayfa açarak, 2009 yılının iyi şiirleri başlığı altında bir seçki yayımlarsa ne güzel olur. Nice iyi şiirlere!

    • simgesiir dedi ki:

      Haklısın Sevgili Uysal, 2009’dan sevdiğim şiirleri yayımlamak gibi bir fikrim vardı zaten. Ancak, 20 yılın dergi ve kitaplarımıza öncelik vererek genel bir “Şiir” sitesi oluşturmaya başladım ve yolun yarısına gelmiş durumdayım şu anda. Bu arada, her gün 5-10 şiir sergilemeyi sürdürürken 2010 yılı şiirleriyle her tarzın güzel örneklerini içeren bir seçkiye ayrı bir kategori açmayı düşünmüştüm. Bu niyetimizi yaşama geçirmek için dergileri izleyen dostlarımızın katkısını gereksindiğimi de duyurmak istiyorum. Yoğun kitap hazırlıklarım arasında şiirleri seçip dizecek pek vaktim de olamıyor çünkü. Ayrıca, 5 kadar dergiyi izleyebiliyorum yaşadığım ortamda.

      Anımsarsın, yıllıkların kollektif bir çalışmanın ürünü olması gerektiğini düşünürüm hep. “Tek tip” anlayışları çoğul beğeniye dönüştürmek gerek. Bu ilkeyle 1998-99 Şiir Yıllığı yayımladığımda 20 kadar şiir insanının değerlendirmesine başvurmuştum, ama yalnızca o yıla özgü bir deneme olarak kaldı ne yazık ki. Üstelik, dostum Mehmet H. Doğan’la iplerimizin koptuğu bir yıl olmuştu bu girişim. Bu sorun-olayı yakında bir dergide yazmayı da düşünüyorum.

      Özetle, her ay şiirimizi izleyen “şiirsever” dostların katılımıyla ay be ay seçilen şiirleri yayımlamaya başlayalım diyorum: e-seçkimiz bence şu şiir insanlarıyla yola çıkmalı: Ahmet Uysal, Perihan Baykal, Sacide Bayraktar Sezgenç, Engin Turgut, Fatih Yavuz Çiçek, Naime Erlaçin. İlk aklıma gelen bu adlara çok yakında sürpriz şiir insanları da eklenecektir kuşkusuz:)

      Ne dersiniz Sevgili Arkadaşlarım?

  4. ahmet uysal dedi ki:

    Harika olur! Birlikte daha güzeli bulmaya doğru, dostlukla!

  5. Fatih Yavuz Ç. dedi ki:

    Üstadım,düzenli izlemeye çalıştığım 10 dergi var.Hazırlayacağınız e-seçki için size her türlü katkıyı yapmaya hazırım.

    Teşekkür ediyorum.

    İyilikle,şiirle ve dostlukla

  6. Perihan Baykal dedi ki:

    Bütün çabalarınızda daima yanınızda olduğumu bilmenizi isterim Cahit hocam. SimgeŞiir’in güzellikleri katlanarak sürsün. Yeniden, teşekkürlerimle. Çok.

Bir Cevap Yazın

