UMUT / Mayakovski

Vladimir MAYAKOVSKİ

(Rusya, 1893-1930)

UMUT

Doldur yüreğime
kan doldur
kabarıncaya kadar damarlarım!
Tepeleme fikirler sok kafatasıma!
Yaşadım ben
sonuna kadar yaşamadım
daha hakkım var
ve sevmedim bu dünyada
hakkım olanı sonuna kadar…
Bir devdim ben
devdim ama
neye yarar?
Bir pire de yapardı yaptığım işleri:
Katlanmış bir gözlük misali kılıf-odamda
sabahtan akşama dizeler yazdım…
Oysa bir alay şey gelirdi elimden
ve hazırım hepsini bedava yapmağa
Ortalık siler süpürür
çamaşır yıkarım
elbise fırçalar
düğme dikerim
gözcülük de gelir elimden
nöbet tutarım.
Kapıcı yerine de kullanabilirsiniz beni
isterseniz tabii…
Kapıcı denen şey
sanırım
sizde de vardır?
fien şakrak biriydim ben
ama söyleyin neye yarar bu sevinç
insanlar sınırsız bir acının ortasında yüzerken?
Dişler
ısırmak için gösterildi benim çağımda
eller
kırmak için.
Nasıl acı çekilir
bunu siz
nerden bileceksiniz!
Diyeceğim şu ki..
bir maskara da bazan
işinize yarayabilir
modası geçmiş şiirler yazan
teşbihli meşbihli
elçabukluğu marifet
kime niyet kime kısmet
misali dizeler döken bir maskara-şair..
Bir hünerim daha vardır :
Sevmesini bilirim
ama karıştırmayalım bunu şimdi hiç!
Canm mı yandı oğlum?
Beter ol!
Sevmek kolay değildir…
Ama ben hayvanları da severim
sanırım sizde de vardır hayvan hayvanat bahçelerinde?
Bekçi diye alm beni
ne olur
hayvan bekçisi…
Bayılırım hayvanlara
inanın…
Fino köpeğiniz de mi yok
bizim fırıncınınki gibi örneğin?
Ne şeker şey bilseniz
yesin diye söküp çıkarır
kendi yüreğinizi verirdiniz…

Türkçesi: Attilâ Tokatlı

Bir Cevap Yazın

