YAZ TERZİSİ / Haydar Ergülen

 

YAZ TERZİSİ

 

Kırk yıl mı ne oldu o sesi bir daha görmeyeli
uzun bir yaz biçiyordu sanki bir terzi gölgesinden,
sonrası gündüz güzeli bir taşra lehçesidir:
‘Nice yazlar geçer ama biri senindir’, bu, şiir
için de söylenir sanırım bazı çocuklar için de,
yaz gülümser ve çocuklar sebebsiz hüzünlenir,
bir pastırma yazıydı, çocuklara henüz gülünç, yaşlılara
geldi geçti ömrün belki son demi, güzdür, öyledir.
O taşra çarşısında denizine kavuşamayan kardeşler
gibidir çarşılar ve taşraya sahil olarak gönderilmişlerdir,
iki isimli dükkanlarda, bazı çocuklar babalarından eskidir,
gördüğüm, sonsuzlukta düzyazı gibi açılan bir top kumaşa
makasın ilk dokunuşuyla yürüyen yalnızlığın sesidir,
anne ve iki çocuk elele, yazı o seste gördüm:
Hışşşşşşşş… Kumaşın kederi miydi o ses makasın sevinci mi
istesem de göremem artık anısı çoktan tenha
nice yazlar geçti taşralarda yeniden çarşılara çıkıldı
ben kumaşların kederinden öyle bir sevinç çıkaramadım kendime

kaç taşradan kaç kere açık bir makas gibi geçtim,
içim açıldı, utandım, bir yaram yokmuş, olsaydı gösterirdim.
Hışşşşşşşş… Bir ses dükkanıydı yaz, gördüm… O yaz senindir!
Ama bir daha ne o sesten çocuklara bir yaz biçilecek
ne de adı yaza çıkmış bir güz böyle özenecektir:
Hışşşşşşşş… Geçmiş yazların terzisi o geçmeyen kederdir.

HAYDAR ERGÜLEN

Özgür Edebiyat 2007

Bir Cevap Yazın

