SADECE RENK / GÜLİSTAN’DA – Sohrab Sepehri

 

SADECE RENK

 

Gökyüzü daha bir mavi,
Su daha bir mavi,
Avludayım, Râna su başında.

Râna elbise yıkıyor.
Yapraklar dökülüyor.
“Kasvetli bir mevsim” dedi sabahleyin annem.
Ben de ona, “Hayat bir elmadır, onu ısırmalıyız
Hem de kabuğuyla” dedim.

Dantel işliyor komşu kadın pencerede.
Şarkı söylüyor.
Ben de Hint ilahilerini okuyorum,
Bazen de bir taş, bir kuş, bir bulut çiziyorum.

Pırıl pırıl bir güneş.
Sığırcıklar geldi.
Lavantalar yeni çiçekler açtı.
Tanelerine ayırıyorum bir narı.
Gönlüme,
“İnsanların gönülleri de tanelere ayrılabilse,
ne güzel olurdu” dedim.

Nar suyu kaçıyor gözüme,
Gözümden yaşlar akıyor.
Annem gülüyor,
Râna da.

 

GÜLİSTAN’DA

Ovalar ne kadar geniş!
Dağlar ne kadar yüksek!
Nasıl bir ot kokusu var gülistanda!
Bense bu güzelliğin içinde, bir şeylerin peşindeyim,
Belki bir uykunun,
Bir ışığın,
Bir kumun,
Bir tebessümün.

Beni çağırıyordu
Kara kavakların arkasındaki saf gaflet.

Öyle kaldım,
Sazlıkların kenarında,
Rüzgâr esiyordu, dinledim,
Benimle konuşan kim?

Bir kertenkele geçti.
Yola çıktım.
Yolun üstünde bir yonca tarlası,
Sonra badem bostanı, gül ağaçları
Ve toprağın unutkanlığı.

Bir suyun başında çıkardım çarıklarımı,
Ve suya soktum ayaklarımı,
“Ben bugün ne kadar yeşilim
ve tenim ne kadar ayık!”
dağın arkasından bir keder gelmesin.
Ağaçların arkasındaki kim?
Hiç,
Bir inek tarlada otluyor,
Yaz öğleni.
Gölgeler biliyor nasıl bir yaz olduğunu,
Gölgeler kusursuz,
Bir köşe aydınlık ve temiz,
Duyguların çocukları! Burasıdır oyun yeri.

Hayat boş değil,
Şefkat var, elma var, inanç var.
Evet
Madem gelincik var,
O zaman yaşamaya devam etmeliyiz.

Gönlümde bir şey var,
Bir ışık ormanı,
Sabah uykusu gibi
Ve öylesine huzursuzum
Ovanın sonuna kadar koşmak istiyorum,
Dağın başına kadar gitmek istiyorum.
Uzaklarda bir ses var, beni çağırıyor.

Sohrab Sepehri

Bir Cevap Yazın

