BENİ DE EZBERİNE AL / Hüseyin Ferhad

 

 

BENİ DE EZBERİNE AL

 

Arz üzre gelene
delil ne lâzımdır,
yaralarımı kime göstersem
beni Şeyh Galib sanır

Bakır bir sini gibidir
‘Dünya’ denilen kâşane,
gülümser aşk totemim
fikrine nifak düşünce

Dalkılıç çaldım kapını
farz-ı muhal bir gece,
izin verir misin son bir kez
eğnini tavaf etmeme

Çıktım fildişi kulene
yine yalvar yakar,
nen varsa mahrem ve memnu
yağmaladım sabaha kadar

Beni de hâfızana al
kelime haznene kitle,
seninle ateşe dönüşeyim
külden bir âyete

Nasıl telaffuz edilir
şer lisanında ‘firak’,
bilfiil bir aynadan
bir başka aynaya bakarak

Kendi kanıyla yazar
hattat alın yazısını,
zifir aynalara taşırmadan
okur yârinin çıplaklığını

Beni de ezberine al
kelime haznende unut,
ya kaybolayım fikrinde
fikrine dönüşeyim yahut

Bir dirhem haşhaş kâfi
çıkmak için Alamut’a,
itiraz etmem koysalar
seninle aynı hurufata

Ben Hüseyin Ferhad
iflah olmaz bir aşk budalası,
mülk-i Acem’de bile yoktur
emsalim bir çile ustası

Hüseyin Ferhad

Bir Cevap Yazın

