YORGUNDUM YOKTUM… / Turgut Uyar

 

YORGUNDUM YOKTUM…

 

Yorgundum yoktum inip çıkardım denizlerde sabahlara göre değil siz gelenedeğin
Güçsüzdüm isteksizdim kötülüklerle ölümle adamlarla güçsüzdüm savaşmaya
O kırallara benzerdim ki uyruğu dağılmış utancında acısında yenilmenin
Ülkesi basılmış atları öldürülmüş kadınları büyük özlemli çocuk yapmaya

Siz osunuz ki sizi ancak cayılmaz en yerinde sözler biçimler anlatır
İlk çağların bakır kuşakları gibi sağlam savaşlar gibi önünde durulmaz delici
Ozanların kadınlarına bulup söyledikleri o katıksız özdenlik yüzyıllardır
Tükenmiş tahtlara denizleri üfleyen ipekten aşk ölümünden kandan inci

Yıldızım benim, kaybolmuş gecelerimi sizin usta elleriniz buluyor
Kırlardan büyüyen çimenlerden çocuklardan bir gülden ayrı düşünemiyorum sizi
Dünyada bir sizin baktığınız taylar büyüyor bir sizin uyuduğunuzda sabah oluyor

Kızışmış kayalarda ısırganlarda eskitiyor çağları güneş ışıtıp ışıtıp eski denizi
Bir gün bu güzel sizden bu benden ateş kalmayınca ayak sesi kalmayınca
Size yazdığım şiirlerde duyacaklar gözlerinizi kapayıp gülümsediğinizi

Turgut Uyar

Bir Cevap Yazın

