HER KİM BANA AĞYAR İSE / Âşık Paşa

Âşık Paşa
(1272 – 1333)

 

HER KİM BANA AĞYAR İSE

 

Her kim bana ağyar ise
Hak Tanrı yâr olsun ona
Her kancaru varır ise
Bağ u bahâr olsun ona

Bana ağu sunan kişi
Şehd ü şeker olsun işi
Kolay gele müşkil işi
Eli erer olsun ona

Acı dirliğim isteyen
Tatlı dirilsin dünyada
Kim ölümüm ister ise
Bin yıl ömür olsun ona

Her kim diler ben hâr olam
Düşman elinde zâr olam
Dostlar şâd ü düşmanı
Dost mâşuk yâr olsun ona

Ardımca taşlar atanı
Hak tahta ağdırsın onu
Önüme kuyu kazanı
Güller nisâr olsun ona

Her kim diler ise benim
Ol dostumdan ayrıldığım
Gözlerinden hicâp gitsin
Dizâr iyân olsun ona

Bu Muhlis oğlu Paşa’nın
Güldüğün istemeyenin
Ağladının isteyenin
Gözüm pınar olsun ona

3 Responses to HER KİM BANA AĞYAR İSE / Âşık Paşa

  1. chamdali dedi ki:

    merhaba,

    bu şiiri ilk burada okumuş ve çok beğenmiştim [hâlâ beğeniyorum]. ancak şimdi şiirin yeni bir versiyonu ile karşılaştım. versiyon dediğime bakmayın siz, mahlas beyti dışında neredeyse aynısı. tam burada, sözü yeni versiyona bırakayım:

    “Her kim bana ağyâr ise Hak Tanrı yar olsun ana
    Her kancaru varır ise bağ u bahâr olsun ana
    Bana ağu sunan kişi şehd ü şeker olsun aşı
    Gelsin kolay cümle işi eli erer olsun ana
    Önümce kuyu kazanı Hak tahtın ağdırsın anı
    Ardımca taşlar atanı güller nisâr olsun ana
    Acı dirliğim isteyen tatlı dirilsin dünyada
    Kim ölümüm ister ise bin yıl ömür versin ana
    Her kim diler ben hâr olam düşman elinde zâr olam
    Dostları şâd u düşmânı dost u ağyâr olsun ana
    Her kim diler ise benim dostumdan ayrıldığım
    Gözlerinden hicâb gitsin dîdâr ayân olsun ana
    Miskîn Yûnus’un dünyada güldüğünü işitmeyin
    Ağladığım isteyene gözüm pınar olsun ana”

    Yunus Emre

    siz, şiiri buraya alırken hangi kaynaktan yararlandınız?

    • simgesiir dedi ki:

      Yazılı tüm kaynaklarda Aşık Paşa olarak kayıtlı. Yunus Divanı’nda rastlamadım bu şiire…

  2. chamdali dedi ki:

    cevabınız için teşekkür ederim. üstte yazdığım beyitlerle yakın zamanda karşılaştım. altında yazan yunus emre ismini görünce itirazımı dile getirdim yanıldıkları düşüncesiyle. orada bu şekilde yayımlayanlar da yrd doç mustafa tatcı isimli bir akademisyenin hazırladığı yunus divanında geçtiğini ifade ettiler. bu güzelim dizeleri kimin yazdığı bir noktadan sonra çok önemli olmasa da bu bilgi karışıklığı gerçeğin ortaya çıkmasına vesile olur umarım. şimdi baktım mustafa tatcı beyin adıyla bir web sitesi varmış. oradan kendisine ulaşma imkanı olursa kendisine de durumu iletirim diye düşünüyorum.

    esenlikler

Bir Cevap Yazın

