ŞİİRLER / Zahrad


Gel de maviyi anlat solucana
Ne deniz görmüş
Ne nehir
Ne gök
Ne de mavi gözlü bir solucana tutulmuş –
Siz asıl bana sorun o maviyi

AYRIM

Gigo kendine bir gözlük aldı
Neye baksa hep mavi görüyor
Gökleri mavi- denizleri mavi
Sevdiği kızın gözleri mavi
Mavi görüyor hep neye baksa

Etrafına bakınıyor burnunda gözlüğü
Sen diyorsun ki denizler mavidir
oldum olası
Sen diyorsun ki gökler mavidir
oldum olası
Yeni oldu bu diyor – inanmıyor sana

Gigo kendine bir gözlük aldı
Maviyi mavi görüyor artık

 

YAPRACIĞI GÖREN BALIK

Minnacık bir balık bir yaprak gördü
Körpe – yeşil – ve yemiş bahar güneşini
-yaprak değildi
Bahardı gördüğü-
Ve o düşle fırladı denizden
Ve düştü kaldı

Balık ki yaprağı görüp sarhoşladı
O ben’im işte

Erik ağacından düşen yapracık
Damarlarında hâlâ özsuyun hazzı
Bir gözyaşıyla
Sapından sarkan

Yaprak ki düştü erik ağacından
O ben’im işte

Ve çiçekler arasındaki erik ağacı
Güneşe ve yağmura dikmiş gözünü –
-Güneş ki olduracak meyvasını
Yağmur ki besleyecek meyvasını
Meyva ki sürdürecek erik ağacını

Ağaç ki çiçekler arasında
O ben’im işte

Ve meyva ki güneş kokar
Usulcana erir ağzında
Ve bir an emip de çekirdeğini
Ya yere atarsın ya da denize

O çekirdek ki mutlu
O ben’im işte

ZAHRAD

(Çeviri: Can Yücel)

One Response to ŞİİRLER / Zahrad

  1. nu58 dedi ki:

    Çevirilerde şiirin özgünlüğü kaybolur genellikle, duygular yavanlaşır. İşte bu bağlamda yepyeni bir anlam, derinlik kazanır Can YÜCEL çevirisiyle şiirler. Mest oldum mavinin maviliğine ve bir de erik ağacı, meyvesiyle!… Ustaya saygıyla, rahmetle…

Bir Cevap Yazın

